اگه امروز آخرین روز زندگیت بود چیکاری می کردید؟!

چند ساعت با تلفن همراه خودتون ور میرفتید؟!

چند ساعت بازی می کردید؟!

چند ساعت بازی کلش آف کلنز می کنید؟!

چقدر پیام های تلگرامی تون را نگاه می کنید؟!

چقدر آرایش می کنید؟!

چقدر می خوابیدید؟!

چه مقدار زمانی کار می کردید تا پول دربیارید؟!

چقدر پس انداز می کردید؟!

چقدر مثل ماشین از خودتون کار می کشیدید؟!

چقدر با دیگران مهربان می بودید؟!

اگه امروز یا هر روز دیگه ای از خواب بلند شدید این سوال رو از خودتون بپرسید:

«اگر امروز آخرین روز زندگیت بود چه کار می کردی؟!»

اگه امروز آخرین روزی زندگی من بود کاغذ و قلم برمی داشتم و هر چی که توی ذهنم بود خالی می کردم. بعد هدف یا اهداف اصلی که قابل ارزش باشه رو می نوشتم و براش زمان تعیین می کردم.

بعد دوباره این سوال رو از خودم می پرسیدم:

«اگر امروز آخرین روز زندگیت بود چه کار می کردی؟!»

اهدافی رو که قابل ارزش گذاری بودند رو می نوشتم که عمر خودم رو بی خودی حروم نکنم.

عمر خودم رو برای خرید خونه تلف نمی کنم که یه وام بگیرم و بیست سال واسه بانک بردگی کنم، بعدش بگم جوونی یادت بخیر.

اهدافی که به درد خودم و مردم و مملکت خودم باشه رو می نوشتم و راه های دست یابی به اون را ترسیم می کردم حتی سال و ماه و روزش هم می نوشتم.

هر روزی رو که می خواستم شروع کنم به خودم می گم:

«اگر امروز آخرین روز زندگیت بود چه کار می کردی؟!»

بعد تا اونجا که توان دارم از کارهای بیهوده میزدم و به اهدافم متمرکز می شدم.

فقط امروز به هر چی فکر می کنی بذار کنار. این سوال رو از خودت بپرس:

اگه امروز آخرین روز زندگیت بود چی کار می کردی؟!

حضرت علی (ع):

«برای دنیایتان طوری زندگی کنید که انگار همیشه زنده هستید و برای آخرتتان طوری زندگی کنید که انگار همین فردا خواهید مرد.»